“Bu eser, son yıllarda Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü etkinlikleri çerçevesinde gerçekleştirilen güz ve bahar yarıyılı seminerlerine hem ülkemizden hem yurtdışından katılan değerli araştırmacıların uzun soluklu ve kıymetli çalışmalarının bir ürünüdür. Bu seminerler, entelektüel ve kültürel tarihten modern eğitim ve araştırma meselelerine varıncaya kadar farklı konularda gerçekleşmiştir. Yapmış oldukları sunumları bölüm makaleleri haline dönüştürenler arasında Münih Üniversitesi’nden Hans Georg Majer, Amsterdam Üniversitesi’nden Machiel Kiel, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nden Abdullah Uçman, Marmara Üniversitesi’nden Philippe Barbé ve Erol Süzük yer almıştır.”
8. Uluslararası Yönetim Bilişim Sistemleri Konferansı (IMISC2021) 20-22 Ekim 2021 tarihleri arasında, İstanbul'da Marmara Üniversitesi Göztepe Kampüsü'nde gerçekleştirilmiştir. Bu yıl yapılan konferansın ana teması "Temassız Toplum: COVID-19 sonrası Yaşam" olarak belirlenmiştir. Hayatımızı pek çok yönlerden etkileyen COVID -19 pandemi sonrasında, toplum ve iş yaşamında meydana gelecek kalıcı değişimler konferansın ana konusunu oluşturmaktadır. E-iş ve e-ticaretten, e-öğrenmeye, sosyolojik etkilerden, simülasyon ve makine öğrenmesi gibi yöntemlerin yardımıyla yapılan tahmin ve modellemelere kadar yönetim bilişim sistemlerinin konusuna giren pek çok çalışmada bu etkiler gözlenmektedir. Yönetim bilişim sistemleri alanında çalışan bütün disiplinlerden akademisyen, kamu, özel sektör, STK temsilcileri ve uygulayıcıları, bilimsel çalışmalarını sunmak için ve/veya dinleyici olarak konferansa katılım sağlamıştır. Tam metin bildiri kitabı konferansta sunulan bilimsel çalışmaları kapsamaktadır. --- The 8th International Management Information Systems Conference (IMISC2021) was held between 20-22 October 2021 at Marmara University Göztepe Campus in Istanbul. The main theme of the conference has been determined as "Contactless Society: Life after COVID-19". The main topic of the conference is the permanent changes that will occur in society and business life after the COVID-19 pandemic, which affects our lives in many ways. These effects are observed in many studies that are subject to management information systems, from e-business and e-commerce to e-learning, sociological effects, prediction and modeling with the help of methods such as simulation and machine learning. Academicians, public, private sector, NGO representatives and practitioners from all disciplines working in the field of management information systems were invited to the conference to present their scientific studies and / or as a listener. The full-text proceedings book covers the scientific studies presented at the conference.
Sempozyum, afetin gelişen boyutu ve ülkemiz afet risk idaresinin yapısı ve politikalarının ekonomik, politik ve sosyal analizi, mevcut ve gelişen sorunlar ve çözüm önerilerinin değerlendirilmesi yoluyla sosyal bilimlerde afet çalışmalarına katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Bu sebeple sosyal bilimlerin farklı disiplinlerinden araştırmacıların çalışmalarının yanı sıra, idari sorumlu kurum, özel sektör ve sivil toplum kuruluşları temsilcilerin bilgi, tecrübe ve kazanımlarının da aynı program dahilinde paylaşılması hedeflenmiştir.
Avrupa Birliği tek bir merkezden yönetilen uluslararası siyasî bir yapı değildir. Karar mekanizmalarındaki yetkilerin Avrupa Birliği kurumlarıyla üye ülkeler arasında paylaşıldığı ve siyasî yelpazenin tümüyle temsil olanağı bulduğu bir yapıdır. Avrupa Birliği içinde, Türkiye'nin üyeliği lehinde ve aleyhinde siyasî gruplar olduğu gibi kararsızlar da azımsanamayacak düzeydedir. Türkiye'nin yerinin Avrupa olduğuna inananlarla birlikte kararsız grubun da desteğinin alınması, hem Türkiye'nin hem de Avrupa Birliği'nin yararına olacaktır. Bu sebeple bu anketin bulgu ve sonuçlarının, hem Avrupa hem Türkiye kamuoyunda Türkiye'nin üyeliğine yönelik olumlu algının gelişmesine katkıda bulunmasını ümit ediyoruz.
Koronavirüs salgını uzaktan eğitim, evden çalışma, tecrit, maske, me- safe, hijyen, yardımlaşma, balkon sohbetleri, kampüs hayatı gibi davranış kalıplarını belirgin hale getirmiştir. Hayatlarımıza giren yeni normalin ölümsüzleştirilmesi amacıyla Üniversitemiz Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı ve Personel Daire Başkanlığı işbirliği ve de Üsküdar Belediyesinin sponsorluk desteğiyle, personel ve öğrencilerimize yönelik olarak “Pandemi Döneminde Yaşamdan Kesitler” adlı Fotoğraf Yarışması düzenlenmiştir. Yarışma sürecinde seçici kurulda yer alan Üniversitemiz hizmet içi eğitim faaliyetlerine çok kıymetli katkılar sağlayan Eğitim Koordinatörümüz Arş.Tekin BOZKURT’u salgında kaybetmemiz üzerine kıymetli hatırasını yaşatmak amacıyla söz konusu yarışmanın adı Pandemi döneminde yaşamdan kesitler- Tekin BOZKURT Anısına- fotoğraf yarışması olarak değiştirilmiştir. Yoğun bir katılımla gerçekleşen yarışmada dereceye giren ve sergilenmeye hak kazanan eserleri e- bülten olarak kıymetli sanatseverlere sunmaktan büyük bir mutluluk duymaktayız.
Helvanın Türk kültüründe yer alış serüveni eski Türklere kadar dayanmaktadır. Eski Türk dininde hayat ölümle sona ermeyip ata ruhları vasıtasıyla devamlılık arz etmekteydi. Halk, ihtiyaç duyduğunda ata ruhlarının yardımını alabilmek ya da onlardan gelebilecek zararlardan korunabilmek için bir takım uygulamalar yapmaktaydı. Bu uygulamalardan biri etrafa koku yayılmasını sağlamaktı. Bu ritüel, daha sonra yerini ölünün arkasından helva kokutma geleneğine bırakmıştır. Türk kültüründe helvanın kullanımı, helvayla ilgili atasözü ve deyimler oluşacak kadar eskidir. Helva, eskiden olduğu gibi günümüzde de doğumdan ölüme hayatın her safhasında yenilen tek tatlı çeşididir. Bu kitapta, Türk kültüründe bu kadar önemli bir yere sahip olan helva ile ilgili yazılı ve sözlü kaynaklardan faydalanılarak yapılmış 12 çalışmaya yer verilmiştir. Kitabın ön hazırlığını, Marmara Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Biriminin desteğiyle Prof.Dr. Sebahat DENİZ yürütücülüğünde Doç. Dr. Ümran Ay Say (M.Ü.), Dr. Öğr. Üyesi Zehra Hamarat (İ.Ü.), Dr. Öğr. Üyesi Serap Cobutoğlu (Ç.K.Ü.), Arş. Gör. Dr. Evrim Ulusan Öztürkmen (M.Ü.), Arş. Gör. Dr. Bihter Gürışık (M.Ü.) ve Arş. Gör. Zeynep Öz (M.Ü.)'den oluşan 7 kişilik bir ekiple 2015 yılında başlatılan ve 3 yıl süren "Türk Kültüründe Helva" konulu proje çalışmasından elde edilen verilerle beraber, özellikle bu konuda çalışmış olan bilim insanlarını davet ederek 30 Nisan 2018'de Marmara Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesinde gerçekleştirilen sempozyuma katılan araştırmacıların bildirileri oluşturdu. Bu çalışmayla, hayatımızın her safhasında yer alan helvanın Türk kültüründe ne kadar önemli ve geniş bir yere sahip olduğu ortaya konulmuştur.
Dezavantajlı öğrencilerin eğitimde fırsat eşitliğine sahip olmaları ve eğitimlerini hak temelli olarak sorunsuz bir şekilde almaları Marmara Üniversitesi’nin önceliğidir. Dezavantajlı gruplardan olan görme engeli olan öğrencilerin sıklıkla tercih ettiği, Osmanlı Türkçesinin zorunlu olduğu bölümlerde, Osmanlı Türkçesi dersini almak hem eğitimi veren akademisyen hem de öğrenci için zordur. Muafiyetin sağlanması ile öğrenciye destek verilse bile öğrencinin bu konudaki gelişimi eksik kalabilir. Bu sebeple mevcut teknolojik imkânları kullanarak dersin uyumlandırılması ile fırsat eşitliğini sağlamak ve 5378 sayılı yasanın 15. maddesi, BM Engelliler Hakkında Sözleşmenin 24. maddesini göz önünde bulundurarak, öğrencilerin Osmanlı Türkçesini sesli ekran okuyucu ile öğrenebilmeleri için erişilebilir bir ders materyali ihtiyacını ön görerek, görme engeli olan öğrenciler için gerekli olduğu düşüncesiyle, Marmara Üniversitesi Engelli Öğrenci Birimi tarafından öğrencilerimizin derslerinin takiplerini kolaylaştıran bir ders materyali oluşturulması ihtiyacını duyulmuştur. Bu yönde başlatılan çalışma sonucunda hazırlanan bu ders materyali, 5846 sayılı yasanın ek 11. maddesi göz önünde bulundurularak sadece ihtiyaç sahibi kullanıcılar ile kâr amacı güdülmeden dijital platformda paylaşılacaktır. Bu ders materyali, Braille ile Osmanlı Türkçesi harfleri transkripsiyonları, Osmanlı Türkçesi dil bilgisi ve örnek metinlerden oluşmaktadır.
Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Türk İslam Sanatları Tarihi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Hattat Prof. Dr. Fatih ÖZKAFA’nın uzun süredir üzerinde çalıştığı “YÂ HAZRET-İ PîR: TÜRK HAT SANATINDA TASAVVUF ÖNDERLERİ” isimli kitap, Marmara Üniversitesi Yayınları tarafından MAS Matbaasında bastırılarak prestij kitap kategorisinde yayınlandı. Prof. M. Uğur Derman’ın takrizi, Marmara Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Erol Özvar’ın takdimi ve yazarın önsözü ile okuyucusunu karşılayan kitapta, tasavvuf kültürü ve hat sanatı arasındaki yakın ilişkilerin tarihî bir yaklaşımla ele alındığı, “Yâ Hazret-i Pîr” levhalarının ortaya çıkışı, gelişimi, temel özellikleri, sembolik anlamları ile alâkalı önemli tespitlerin yer aldığı, resim tablolarındaki Yâ Hazret-i Pîr levhalarının da incelendiği “Giriş” bölümünden sonra her tarikatla ilgili hat levhaları ayrı bölümlerde hat sanatı bakımından tahlil ediliyor. 560 sayfalık kitapta yer verilen 300 civarındaki görsel malzeme oldukça kaliteli basılarak okurlarına yüksek seviyede bir sanat zevki de sunmuş oluyor. Özel kutulu ve ciltli kitabın kapağındaki, 13 büyük tarikat kurucusunun isimlerini ihtiva eden, müellifin hattıyla yazılmış olan tezhipli “câmiu’t-turuk” levhası dikkat çekiyor.Türk hat sanatı tarihi bakımından şimdiye kadar bu konuda yapılan en kapsamlı prestij yayın olarak kabul edebileceğimiz kitapta, aşağıda sıralanan büyük tarikatların kurucu pirlerinin isimlerinden teşekkül eden ve çok sayıda meşhur hattatın imzasını taşıyan hat levhaları bir araya getiriliyor: 1-Câmiu’t-Turuk 2-Üveysiyye 3-Kadiriyye 4-Sa’diyye 5-Rifaiyye 6-Ekberiyye 7-Şazeliyye 8-Bektaşiyye 9-Mevleviyye 10-Bedeviyye 11-Nakşibendiyye 12-Halvetiyye 13-Bayramiyye
This book is composed of research studies in English language teaching (ELT) which highlight the changes and the challenges facing EFL learners, instructors, curriculum designers, school administrators and testers in the 21st century. The studies in the volume address a wide range of current issues in ELT: 21st century skills, critical thinking, multilingual professional identity, professional development, recruitment of native and non-native English-speaking teachers, World Englishes, needs analysis for learners, academic writing skills, and assessment of speaking performance. The research studies in the volume have been conducted with participants who are EFL learners, prospective teachers, instructors, administrators, and testers at various educational institutions, mainly universities, in Turkey. The volume has been designed as a reference and resource book for researchers, academicians, postgraduate and advanced undergraduate students as well as for those ELT professionals who are interested in following current research to enhance their professional knowledge and skills.
Marmara Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Enstitüsü’nün bu sene ikincisini düzenlediği Marmara Avrupa Çalışmaları Konferansı MCES-2020, 7-8 Şubat 2020 tarihlerinde İstanbul’da düzenlenmiştir. Ana teması “Avrupa’yı Tartışmak: Dünü, Bugünü ve Yarını” olan uluslararası konferansa yurt içi ve yurt dışından yoğun katılım olmuştur. Konferans, AB’nin Dış Politikasından, Enerji Politikasına, AB-Türkiye İlişkilerinden, AB’nin Genişleme Politikasına, AB Bütünleşmesinin Hukuki boyutundan, AB’nin Ekonomik İlişkilerine ve Avrupa’da Siyasal İletişim konularına kadar Avrupa çalışmalarını bilimsel olarak katılımcıların tartışmasına açan uluslararası bir platform oluşturmuştur. Konferansın Özet ve Tebliğler Kitapları Avrupa Çalışmalarına ilgi duyanların yararlanabileceği şekilde E-kitap olarak yayına hazırlanmıştır..
Marmara Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Enstitüsü’nün bu sene ikincisini düzenlediği Marmara Avrupa Çalışmaları Konferansı MCES-2020, 7-8 Şubat 2020 tarihlerinde İstanbul’da düzenlenmiştir. Ana teması “Avrupa’yı Tartışmak: Dünü, Bugünü ve Yarını” olan uluslararası konferansa yurt içi ve yurt dışından yoğun katılım olmuştur. Konferans, AB’nin Dış Politikasından, Enerji Politikasına, AB-Türkiye İlişkilerinden, AB’nin Genişleme Politikasına, AB Bütünleşmesinin Hukuki boyutundan, AB’nin Ekonomik İlişkilerine ve Avrupa’da Siyasal İletişim konularına kadar Avrupa çalışmalarını bilimsel olarak katılımcıların tartışmasına açan uluslararası bir platform oluşturmuştur. Konferansın Özet ve Tebliğler Kitapları Avrupa Çalışmalarına ilgi duyanların yararlanabileceği şekilde E-kitap olarak yayına hazırlanmıştır..
The manual “THE LANGUAGE OF PRESENT DAY AMERICAN CRIME FICTION AND PRINTED MEDIA” is intended to be a supplementary reading text for undergraduates and beginning graduate students taking their first (or only) course in Cognitive Linguistics, namely Conceptology. The subject matter of Cognitive Linguistics is not a theory (in its general form), but is based on certain theoretical postulates, namely the methods of analysis of language deep structures. Based on the active grammar of speakers, Conceptology originates from the formula "the meaning put into a form” (Kolesov, 2017), but a specific analysis of language is impossible without studying its manifestations in speech – the main concern of cognitive science. Yet the active grammar is implicitly treated as if it were a discipline in the footsteps of passive grammar from the listener, based on the formula "the form is conceptualized." In this book we will follow the third approach – speech activity using language categories. In other words, we see conceptual analysis as a research method that can be used in the frame of the "threefold aspect of the language"(Ŝerba, 1974). For this reason, crime fiction and printed media texts, as a result of speech activity, can be regarded as a material for the active reconstruction of the mental categories of consciousness. However, Linguistic Сoncept and logical idea are the same meaningful composition of consciousness (conceptus), but of different intensity and depth of positing; that is why they are often used in concert. Thus, the monograph attempts to investigate extra-linguistic entities verbalization by multilevel language units, to help students discover the representation peculiarities of the concept CRIMINAL in present-day crime fiction and printed media. Separate sections of the manual are devoted to linguistic and stylistic characteristics of language tools in the perspective of cognitive and communicative approaches; language pecularities of extra-linguistic reality representation in present-day crime fiction and printed media, relations between the conceptual content of the texts, and means of achieving communication goals are considered. Special attention is paid to lexical and syntactic stylistic means; genre and structural composite division of the texts analyzed.
Bu kitapta siyaset konusu değişik yönleriyle incelenmektedir,birçok yönü kapsanamamış olsa bile. Girişte siyasetin içerdiği konuların sistematik bir tablosu yer almakta ve disiplin olarak bağlantıları gösterilmektedir. Kitabın beş ana ekseni siyasal rejimler,siyasal merkez veya devlet,siyasal güçler ve pazarlar,dünya politikası,siyasetle toplumun diğer alanları arasındaki etkileşimdir. İlkinde geleneksel ve modern rejimler,demokrasi problemi,gelişme düzeyi ve düzene göre rejimler ele alınmaktadır. İkincisinde devletin yapısı,meşruluk ve zor problemi,yönetim süreci ve bürokrasi,merkezi odak ve kuralsal düzenleme,ordu ve müdahalecilik konuları işlenmektedir. Üçüncüsünde ise partiler ve akımlar,sosyo-politik güçler ve baskı grupları,elitler ve toplumsal iktidar,ideoloji ve başlıca ideolojiler,kamuoyu ve toplum sorunları,katılım ve seçim,mobilize politika ve devrim konuları incelenmekte,aynı zamanda siyasal tutumların belirleyicileri analiz edilmektedir. Dördüncü eksende dünya sistemi ve ulus-devlet,ulusal gücün kaynakları ve savaş,iki savaş dönemi rejimleri ve faşizm,Batı demokrasisi ve komünizm,nihayet Üçüncü Dünya rejimleri incelenmektedir. Beşinci eksende önce toplum teorilerinde siyaset konusu üzerine bir değerlendirme yapılmakta,ardından siyasetin ekonominin değişik yönleriyle, toplumsal bölünmeler ve sınıflarla, kültürle ve dinlerle,toplumsal organizasyon ve ilişkilerle,doğal çevreyle,sosyal etmenler ve sorunlarla etkileşimi ayrı ayrı analiz edilmektedir. Kitapta siyasal sistemin değişik alanlarının yapısal bir analizi yapıldığı gibi,her bir alanın farklı dönemler ve rejimler açısından tarihsel temelleri de gösterilmektedir.
Kitap, matbaacılıkta kullanılan ve matbaacının bilmesi gereken malzeme bilgilerini, temel olarak basım sırasında kullanılan malzemelerin kimyasal, fiziksel ve teknik özelliklerini içermektedir. Kitapta baskı materyalleri, mürekkepler, üst vernikler, yapıştırıcılar, baskı kimyasalları ve diğer tanımlayıcı malzemelerin baskı kalitesi, üretim ve verimli çalışma üzerindeki etkileri ele alınmış ve bu konulara odaklanılmıştır. Uzun çalışmalar sonucunda ortaya çıkan bu eser lisans, lisansüstü öğrencileri, sektör çalışanları ve bunların eğitimlerine yöneliktir. Çalışma özellikle kaliteli ve verimli üretim yapabilme, baskı firesinin düşürülmesi, üretimin arttırılması ve kalite taleplerinin karşılanması amacıyla matbaacılık, kağıt üretimi ve işlenmesi ile ilgili alanlarda çalışanlara bilgi kaynağı olacak ve ışık tutacak niteliktedir.
This page updated by Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı on 04.10.2022 10:30:35